Η ΟΛΜΕ στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης πρότεινε να προκηρυχθεί 24ωρη απεργία στις 30 Μαρτίου (η τελική απόφαση θα παρθεί το Σάββατο), ενώ για την Παρασκευή αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όλες τις περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Η ομοσπονδία υποστηρίζει ότι θα χαθούν εκατοντάδες θέσεις καθηγητών, θα υπάρξουν μαζικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, θα «παγώσουν» οι προσλήψεις, ενώ τα πολυπληθή σχολεία που δημιουργούνται θα χειροτερεύσουν τις συνθήκες μάθησης.Το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, συνεχίζει να δηλώνει πως τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις ήταν παιδαγωγικά και αναφέρει ότι με τη σωστή αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού θα μπορέσουν να εφαρμοστούν τα προγράμματα που θα ενταχθούν στο νέο σχολείο.
Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων από το μέλος της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη, υπάρχουν ορισμένες περιοχές στις οποίες παρατηρήθηκαν υψηλότερα ποσοστά συγχωνεύσεων από το πανελλαδικό ποσοστό του 12,9% για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πιο «αδικημένοι» εμφανίζονται οι μαθητές της Καρδίτσας, καθώς τα 45 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγχωνεύονται σε 20 (ποσοστό 44,6%). Ακολουθούν οι Σέρρες με το ποσοστό των συνενώσεων?καταργήσεων να φτάνει το 42,6%, η Πρέβεζα (37%) και τα Τρίκαλα (29,3%). Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό πανελλαδικά δεν ξεπέρασε το 13%.
Ενστάσεις υπήρχαν και από ορισμένους τοπικούς συλλόγους της επαρχίας για τις συγχωνεύσεις στα δημοτικά, καθώς τόνιζαν ότι υπήρξαν κάποιες περιπτώσεις όπου δεν ελήφθησαν υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Οι δάσκαλοι ανέφεραν δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα στην Αιτωλοακαρνανία όπου υπάρχουν τουλάχιστον δύο περιπτώσεις όπου, μετά τις συγχωνεύσεις, οι μαθητές θα πρέπει να διανύουν καθημερινά 20 χιλιόμετρα για να πάνε στο σχολείο τους και άλλα τόσα για να επιστρέψουν.
Χθες το μεσημέρι, εξάλλου, μαθητές και γονείς του 3ου ΓΕΛ, του 4ου ΓΕΛ και του 4ου γυμνασίου Περιστερίου ύστερα από συγκέντρωση στον Αγιο Αντώνιο προχώρησαν σε συμβολικό κλείσιμο της Κηφισού-Λένορμαν για να διαμαρτυρηθούν για την κατάργηση των σχολείων τους.
Αντιδράσεις υπήρξαν και από τα κόμματα, τα οποία ζητούν από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στις επικείμενες συγχωνεύσεις. «Χιλιάδες παιδιά φεύγουν ξαφνικά από τον εκπαιδευτικό χάρτη. Αναγκάζονται να μετακινούνται σε πολύ μεγάλες αποστάσεις. Γίνονται αυτά τα παιδιά όμηροι των καιρικών συνθηκών που, πολλές φορές, είναι δύσκολες και αντίξοες στην ελληνική περιφέρεια», δήλωσε ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Αρης Σπηλιωτόπουλος. Κύκλοι του υπουργείου, απαντώντας, τόνισαν πως «όταν ο κ. Σπηλιωτόπουλος με μια απόφαση έφερνε 300 εκπαιδευτικούς από τα νησιά στην Αθήνα, δεν σκεφτόταν την ερήμωση της υπαίθρου και τα παιδιά».
Το ΚΚΕ καλεί σε «ξεσηκωμό» εκπαιδευτικούς, γονείς και συνδικάτα, προκειμένου να μην κλείσει ?όπως αναφέρει? κανένα σχολείο. «Το κλείσιμο σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο και θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής», αναφέρει το τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ.
ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ
Βολές από δημάρχους της Αττικής
Αντίθετοι με τις συγχωνεύσεις σχολείων είναι στην πλειονότητά τους οι περισσότεροι δήμαρχοι της Αττικής, υποστηρίζοντας ότι οι πόλεις τους έχουν ανάγκη από ιδρύσεις σχολικών μονάδων και όχι από συνενώσεις ή καταργήσεις.
Αθήνα, Νέα Σμύρνη, Ηλιούπολη, Περιστέρι, Μαρούσι είναι μερικές πόλεις στις οποίες πρόκειται να συνενωθούν σχολικές μονάδες, κυρίως δημοτικά σχολεία, ξεσηκώνοντας την αντίδραση γονέων και δασκάλων, οι οποίοι ζητούν από τους δήμους να μην κάνουν δεκτή την πρόταση του υπουργείου.
Ανάλογο αίτημα απευθύνουν και αρκετά δημοτικά συμβούλια με ομόφωνες αποφάσεις τους, ενώ δήμοι προγραμματίζουν κινητοποιήσεις μαζί με τους συλλόγους γονέων και καθηγητών.
Στο Μαρούσι, αν και συγχωνεύονται δύο δημοτικά και δύο ειδικά σχολεία, ο δήμαρχος Γ. Πατούλης εκφράζει την αγανάκτησή του, καθώς όπως τονίζει η περιοχή είναι αναπτυσσόμενη πληθυσμιακά και σε λίγα χρόνια δεν θα επαρκούν ούτε τα υπάρχοντα σχολικά κτίρια.
Στον Βύρωνα συνενώνονται το 1ο και το 2ο Γυμνάσιο, καθώς και το 1ο και το 2ο Λύκειο. Ο δήμαρχος Ν. Χαρδαλιάς κάνει λόγο για δημιουργία μονάδων «αντιπαιδαγωγικών χωρίς ευελιξία», ενώ στο Περιστέρι που συγχωνεύονται οκτώ σχολεία ο δήμαρχος Αν. Παχατουρίδης μιλά για «τάξεις-δεξαμενές» που δεν προάγουν την Παιδεία.
«Απαράδεκτη» χαρακτηρίζει την απόφαση για τις συνενώσεις και ο Δήμος Ορχομενού. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Γ. Τσιάμη, η κατάργηση του δημοτικού σχολείου στην τοπική Κοινότητα Κοκκίνου και η μεταφορά του στον ιδιωτικό οικισμό της ΛΑΡΚΟ, που έχει λιγότερα παιδιά, δείχνει μια τακτική «άδικη και χωρίς σχέδιο».
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ
Δύο όψεις στη Θεσσαλονίκη
Τάξεις με 3 ή 5 ή 6 μαθητές στην Επαγγελματική Σχολή Νεάπολης Θεσσαλονίκης, οκτώ 6θέσια δημοτικά σχολεία μόνο στον δήμο Αμπελοκήπων στη δυτική Θεσσαλονίκη, τρία νηπιαγωγεία στην ίδια αυλή και με το ίδιο εποπτικό υλικό, είναι μερικά μόνο από τα?ευτράπελα που αποκάλυψε ο σχολικός Καλλικράτης.
Δεν λείπουν ωστόσο και οι αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, καθώς μαθητές με τους γονείς τους βγήκαν στους δρόμους και προχώρησαν ήδη σε καταλήψεις. Από την προηγούμενη εβδομάδα κάνουν κατάληψη οι μαθητές του λυκείου Τσοτυλίου Κοζάνης, το οποίο συγχωνεύεται με αυτό της γειτονικής Νεάπολης, που βρίσκεται σε απόσταση 9 χιλιομέτρων. Οι 61 μαθητές διαμαρτύρονται και αντιπροσωπεία τους βρέθηκε χθες -μαζί και με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης- στην Αθήνα, όπου συναντήθηκαν με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με τους μαθητές και τους γονείς τους, το λύκειο Τσοτυλίου δεν συμμετείχε στη διαβούλευση και καταργείται, παρότι διαθέτει 61 μαθητές, ενώ μένουν σε λειτουργία σχολεία με μικρότερο αριθμό μαθητών, όπως το λύκειο Νεστορίου με 36 μαθητές, Καρπερού Γρεβενών με 30 και Φιλώτα Φλώρινας με 56. Επισημαίνουν ακόμη ότι το λύκειο της Νεάπολης διαθέτει 8 αίθουσες διδασκαλίας, ενώ το δικό τους 14.
Την ίδια ώρα, αποχή των μαθητών από όλα τα σχολεία του Κολινδρού Πιερίας αποφάσισε ο τοπικός δήμος Πύδνας-Κολινδρού και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τη συγχώνευση του λυκείου με αυτό του Αιγινίου. Περίπου 500 μαθητές όλων των βαθμίδων απέχουν από τα μαθήματά τους μέχρι να βρεθεί λύση, ενώ σε ανακοίνωση του δήμου σημειώνεται πως οι εγκαταστάσεις του λυκείου Κολινδρού είναι πιο σύγχρονες και επιπλέον έχει δρομολογηθεί μελέτη εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
mihalis77@pegasus.gr
ΠΗΓΗ: www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου